Blog

Alapvető keresőoptimalizálási feladatok

Magyarországon a Google keresőt használják a legtöbben. Mindenki szeretné az oldalát a legfontosabb kulcsszavakra az első oldalon látni. Mivel az első oldalon korlátozott a helyek száma, ez nem mindenkinek sikerül. Rengeteg időt, kitartást és türelmet igényel.

Már az oldal tervezésekor eldől, hogy weboldalunknak van-e esélye sikeresnek lenni. Nézzük azokat alapvető keresőoptimalizálási feladatokat, amiket mindenképpen érdemes elvégeznünk.

 

Kulcsszókutatás

Sikeres céges weboldal nélkülözhetetlen elemei: webdesign, seo, social

Amivel manapság nem találkozunk az interneten, az mások szerint nem is létezik. Legyen szó kis vállalkozásról, vagy a nagyobb cégekről, kötelezővé vált, hogy a világhálón is lehessen róluk olvasni, sok esetben megrendelni az árusítani kívánt termékeiket. Az cég arculata mindennél fontosabb, ezzel fog először találkozni a potenciális vevő, és a másodperc tört része alatt fognak megítélni minket is. Azonban, mielőtt a saját weboldal mellett döntünk, meg kell határozni a pontos célunkat.

Pontos üzleti célok meghatározása

10 tipp a tökéletes űrlap megtervezéséhez

Jóformán minden weboldalon találunk űrlapokat (angolul form), hiszen ez az egyik legpraktikusabb eszköz arra, hogy látogatóid fel tudják venni cégeddel a kapcsolatot, hírlevélre tudjanak feliratkozni vagy éppen terméket, szolgáltatást tudjanak megrendelni.
Mivel az űrlap egy sikeres vevő meggyőzés utolsó lépéseként magát a konverziót valósítja meg, ezért kulcsfontosságú, hogy megfelelően nézzen ki és hibátlanul működjön. Ennek ellenére nagyon sok weboldalon azt látom, hogy nem fordítanak megfelelő figyelmet a kialakítására.

Ötletek unalmas céges blog megújításához

Manapság mindenkinek van egy (vagy több) blogja. Kereső optimalizálási szempontból egy nagyon jó és fontos eszköz lehet, ha rendszeresen bővítjük vállalkozásunk weboldalát blog bejegyzésekkel.

Azonban a kijózanító valóság, hogy a milliónyi blogból csak egy nagyon szűk réteg képes olvasótábort építeni magának. Ez akár rossz hírként is hangozhat, azonban tekinthetünk rá lehetőségként is: a vállalkozások döntő többsége alacsony hatásfokkal blogol. Tehát ha sikerül rátalálnunk a sikeres blogolás fortélyaira, akkor könnyebben a versenytársaink elé kerülhetünk.

A Google, a Yahoo és az MSN keresők összefognak

Korszakhatárt jelző bejelentés a keresők világából: a Google, a Yahoo és a Bing (Microsoft) is bejelentette, hogy közösen fogják támogatni a Google Sitemap protokolt.

A három piacvezető kereső támogatni fogja a Google Sitemap protokolját, ami 2005. júniusa óta érhető el. Ezáltal lehetővé válik a webmesterek számára, hogy weblapjaik tartalomjegyzékét eljuttathassák a keresők adatbázisába, és hogy ellenőrizzék, hogy az oldalak indexelését.
Forrás: CNET

Hogyan lehet egyedi ikonja weblapunknak? - avagy a favicon.ico-ról

Bizonyára sokan észrevették már, hogy a böngészőben elég sok weblapnak az alapértelmezett weblap ikon helyett egyéni ikonja van.

Mi magunk is elérhetjük, hogy egy weboldal egyedi saját ikonnal rendelkezzen, ha a weblap forráskódjában elhelyezzük az alábbi hivatkozást:

HTML szabványú oldal esetén:
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

XHTML szabványú weblap esetén:
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" />

Adattárolás Google módra - a kezdetek

Larry Page és Sergey Brin, a Google alapítói, saját maguk készítették el első tár rendszerüket. Az akkori winchesterek maximális tároló kapacitása 4 GB volt, ezekből 10 egységet helyeztek el ebben a Lego dobozban.

A Google egészen 1999-ig használta ezt a rendszert, amikor is a Stanford University-nek ajándékozták.

Az összeesküvés elméletek gyártóinak figyelmét szeretném felhívni, hogy a Stanford University központi épületének Gates csarnokában került kiállításra ez a darab is. (Igen. Arról a bizonyos Gates-ről van szó.)