Alapvető keresőoptimalizálási feladatok

Magyarországon a Google keresőt használják a legtöbben. Mindenki szeretné az oldalát a legfontosabb kulcsszavakra az első oldalon látni. Mivel az első oldalon korlátozott a helyek száma, ez nem mindenkinek sikerül. Rengeteg időt, kitartást és türelmet igényel.

Már az oldal tervezésekor eldől, hogy weboldalunknak van-e esélye sikeresnek lenni. Nézzük azokat alapvető keresőoptimalizálási feladatokat, amiket mindenképpen érdemes elvégeznünk.

 

Kulcsszókutatás

Sokan már a weboldal készítés elején elrontják a webes jelenlétüket. A sikeres weboldalhoz ismernünk kell a kulcsszavakat amikre a felhasználók keresnek és amikre fel szeretnénk jönni a találati listán. Nem mindegy melyiket célozzuk meg. A túl általános kulcsszavakra (pl.: fogorvos) nagyon nagy a verseny és sokszor évek kemény munkájának az eredménye, hogy valaki ott legyen a top10-ben. Próbáljuk meg az összetett kulcsszavakra is koncentrálni. Pl.: „fogorvos budapest” vagy „olcsó fogorvos budapest”. Ezekre több esélyünk van rövid idő alatt is komoly eredményeket, látogatókat szerezni.

 

Megfelelő oldalstruktúra kialakítása

Kisebb weboldalakhoz nem nehéz kialakítani a jó oldalszerkezetet, ami megfelelően vezeti a látogatót, de egy nagyobb oldalnál már érdemes időt szánni rá. Például, ha blogot vezetünk, akkor hozzunk létre megfelelő kategóriákat.

Erre egy jó példa látható az alábbi URL-en. Ha itt rámegyünk a cikkek menüpontra, akkor feljönnek az egyes kategóriák. Ez nagyban megkönnyíti a látogatók életét. Miért is kellene nekik végignézni az összes bejegyzést, ha csak egy adott témát szeretnének körül járni.

 

 

Weboldal megfelelő kódolása és sebessége

2020-ban már a legtöbb látogató mobilról érkezik. Ez nem meglepő. Gondoljuk csak el. Ha valamire gyorsan rá szeretnénk keresni, akkor mi se keresünk egy asztali számítógépet, hanem elővesszük a telefonunkat.

Éppen ezért kiemelkedően fontos, hogy weboldalunk mobilon is gyorsan betöltődjön. Ha 3 másodperc után se tudja a látogató böngészni az oldalt, akkor ki fog lépni és átmegy az egyik konkurenciánkhoz. Ezt nem szeretnénk, ugye?

Ahhoz, hogy ezt elkerüljük a weboldal programozására is oda kell figyelni. Keressük meg a megfelelő webes szakembert erre a feladatra.

 

Jó minőségű tartalom

CONTENT IS KING. Gyakran hallani ezt a különböző webes fórumokon és szakmai blogokon. Nem véletlen. Jó minőségű, olvasmányos és szakmailag korrekt tartalom nélkül ne is várjunk sikert.

Sajnos gyakran találkozom olyan esetekkel, amikor a megrendelő nem szán rá időt, hogy tartalmat készítsen. Helyette képek tömkelegét szeretné feltenni a weblapra. Ha ezt szeretnénk, akkor hirdessünk a facebook-on.

Ha weboldalt szeretnénk, akkor írjunk vagy valakivel írattassuk meg a megfelelő szövegeket.

 

Google Térképes megjelenés

Ma már a google találati listán nem csak a fizetett hirdetések és az organikus találatok jelennek meg, hanem képek, videók és még ha releváns, akkor a térképes találatok is.

Keressünk rá a közelünkben lévő fogorvosokra. Például a kulcsszó legyen a „fogorvos budapest”.

Nálam a találati lista az alábbi eredményt hozta.

 

Google térképes találatok

 

Jól látható, hogy a fizetett hirdetések alatt, de az organikus találatok fölött jelenik meg a térkép. Ha itt sikerül jó helyezést elérni (első háromban), akkor jelentősen meg fog nőni a látogatóink és a szolgáltatásunk iránt érdeklődők száma.

Ez persze nem lesz egyszerű feladat. Be kell regisztrálnunk az ingyenes Google Én Cégem szolgáltatására, kitölteni az adatokat és sok pozitív valós értékelést szerezni. Ez persze nem lesz könnyű.

 

Meta tag-ek precíz kitöltése

Seo szempontból a legfontosabb elem még ma is a title meta tag. A meta title írja le, hogy miről szól az adott oldal. Érdemes elhelyezni a legfontosabb kulcsszavunkat, amire jó helyen szeretnénk lenni a keresőben. De vigyázzunk. Ne írjuk egymás mellé több kulcsszót, hanem törekedjünk vonzó címet kreálni. A meta title a google találati listán is szerepelni fog, ráadásul kiemelten, így meg kell ragadnia a látogató figyelmét és el kell érnie, hogy rákattintson.

A meta descriptiont a google már nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, de azért fontos tényező a seo-ban. A cím alatt fog megjelenni a találati listán és a látogatók el is olvashatják. Ez egy maximum 320 karakter hosszúságú leírás. Legyen jól megfogalmazva és releváns információt hordozzon.

 

Ingyenes meta generátor elérhető a weboldalunkon: meta generátor.

 

Linképítés fontossága 2020-ban

Egyvalamiben minden keresőoptimalizálási szekértő egyet ért. A weboldal erejét nagy mértékben a bejövő linkek határozzák meg. Miért? Mert ha egy weboldal értékes információt hordoz, akkor azt az emberek linkelni fogják, hivatkozni fognak rá. A google is így gondolkodik.

Minél több, erősebb és témába vágóbb link érkezik az oldalunkra, akkor annál megbízhatóbbnak fogja gondolni a kereső óriás.

Hogy tudjuk ezt elérni? Értékes tartalommal és partneri kapcsolatokkal. Az egyik leghatásosabb módja a linképítésnek a vendégblogolás. Próbáljunk meg cikkeket írni azonos szolgáltatású weboldalakra.