A Meta Tag-ek a HTML dokumentumok fejrészében helyezhetőek el, a <HEAD> és </HEAD> Tag-ek között. A Meta Tag-ek nem jelennek meg a böngészőkben, csak a programok és a keresők számára hordoznak információkat az adott dokumentumról. Nem minden kereső használ minden Meta Tag-et. Az oldal alján magyarázattal szolgálunk az egyes Meta Tag-ekről és javaslatot adunk, hogy mivel érdemes kitölteni a Meta Tag Generátor egyes mezőit, hogy létrehozza saját Meta Tag-jeit.
META TAG magyarázat
Cím / Title Tag – valójában nem Meta Tag, de mivel a kereső optimalizálás szempontjából döntő fontosságú, hogy minden oldalunk egyedi címsorral rendelkezzen, és a Title Tag is a HEAD szakaszban kap helyet, ezért fontosnak tartottuk, hogy mégis szerepeljen a Fabio Meta Tag Generátor mezői között. Minél több kulcsszó szerepeljen, lehetőleg ragozatlan formában a Title Tag-ben, de egyúttal igyekezzünk tömören megfogalmazni, hogy miről szól az adott oldalunk.
Leírás / Description Meta Tag – Gyakran ennek a Meta Tag-nek az értéke jelenik meg a keresők találati oldalain az oldalunk címe alatti részletezésnél. Adjunk meg 2-3 értelmes mondatot, ami jól leírja, hogy mivel foglalkozik az adott oldal. Érdemes 300 karakter körül limitálni a Description Meta Tag hosszát.
Kulcsszavak / Keywords Meta Tag – kulcsszavak, vagy inkább kulcs kifejezések a weboldal témájára vonatkozóan. A fontosságuk szerinti sorrendben soroljuk fel őket, a legfontosabbal kezdve, egymástól vesszővel elválasztva. A Keywords Meta Tag hosszát érdemes 255 karakter alatt tartani. A Keywords értékét a nagyobb keresők figyelmen kívül hagyják tapasztalatunk szerint, de néhány kisebb kereső továbbra is figyelembe veszi, ezért használatát ne hagyjuk el.
Robotok / Robots Meta Tag – Ez a Meta Tag arra szolgál, hogy a kereső robotok számára megmondja, hogy hogyan indexeljék a weblapunkat. Az index azt jelenti, hogy vegyék fel az oldalunkat az adatbázisukba, a noindex pedig azt, hogy ne. A follow azt jelenti, hogy kövessék az oldalon található hivatkozásokat, a nofollow pedig azt, hogy ne lépjenek tovább a linkeken.
Szinte mindig az index, follow kombinációt kell használnunk, hogy oldalunk és a további oldalak is bekerüljenek a keresők adatbázisába. Ez az alapértelmezés is, ha nem adjuk meg, akkor ez lesz érvényben, ezért ez a meta tag el is hagyható.
Visszatérés / Revisit-After Meta Tag – Ez a Meta Tag mondja meg, hogy milyen gyakran szeretnénk újraindexeltetni az oldalunkat. A szerint állítsuk be, hogy milyen gyakran frissítjük az adott oldalt.
Nem sok kereső veszi figyelembe, de használata nem árt ezeknél sem.
Célközönség / Distribution Meta Tag – Válasszuk ki, hogy helyi, vagy globális célközönségnek szánjuk-e oldalunkat. A lokális keresések egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert napjainkban, ezért használata hasznos lehet.
Nyelv / Language Meta Tag – Válasszuk ki az oldalunk nyelvét.
A HTML dokumentum nyelvének megadása döntő fontosságú a kereső optimalizálás szempontjából, ugyanis egyre többen használják az adott nyelv szerinti keresés lehetőségét. Ha nem adjuk meg például, hogy az oldalunk szövege magyar, akkor az alapértelmezés szerint angolnak fogják tekinteni a keresők.
Kódlap / Content Type Meta Tag – Válasszuk ki a html dokumentum mentéséhez használt kódlapot. Ha Windows szerkesztőt használunk, akkor az esetek döntő többségében a Windows Közép-Európai kódlapja eredményezi, hogy a speciális ékezetes magyar karakterek megfelelően megjelenjenek.
Besorolás / Rating Meta Tag – Válasszuk ki, hogy milyen célközönségnek szánjuk oldalainkat.
A rating meta tag támogatottsága nem egységes a keresőkben és a böngészőkben, de használata nem árt.
A Meta Tag-ek a HTML dokumentumok fejrészében helyezhetőek el, a <HEAD> és </HEAD> Tag-ek között. A Meta Tag-ek nem jelennek meg a böngészőkben, csak a programok és a keresők számára hordoznak információkat az adott dokumentumról. Nem minden kereső használ minden Meta Tag-et. Az oldal alján magyarázattal szolgálunk az egyes Meta Tag-ekről és javaslatot adunk, hogy mivel érdemes kitölteni a Meta Tag Generátor egyes mezőit, hogy létrehozza saját Meta Tag-jeit.
META TAG magyarázat
Szinte mindig az index, follow kombinációt kell használnunk, hogy oldalunk és a további oldalak is bekerüljenek a keresők adatbázisába. Ez az alapértelmezés is, ha nem adjuk meg, akkor ez lesz érvényben, ezért ez a meta tag el is hagyható.
Tartalmi kategóriák: