Amivel manapság nem találkozunk az interneten, az mások szerint nem is létezik. Legyen szó kis vállalkozásról, vagy a nagyobb cégekről, kötelezővé vált, hogy a világhálón is lehessen róluk olvasni, sok esetben megrendelni az árusítani kívánt termékeiket. Az cég arculata mindennél fontosabb, ezzel fog először találkozni a potenciális vevő, és a másodperc tört része alatt fognak megítélni minket is. Azonban, mielőtt a saját weboldal mellett döntünk, meg kell határozni a pontos célunkat.
Pontos üzleti célok meghatározása
Emellett a pontos üzleti célok meghatározásához tartozik az is, hogy eldöntjük, mennyit fogunk költeni a céges weboldalunkra. Bár az internet több ingyenes lehetőséget is kínál, ha jól akarunk járni hosszú távon, akkor ezeket messziről elkerüljük. Ha nincs befektethető összegünk egy saját domainre saját tárhellyel, akkor ne is kezdjünk bele a weboldalgyártásba. Inkább válasszuk az olcsóbb blogolást, az is professzionálisabban fogsz kinézni, mint egy rosszul felépített weboldal. Emellett az olcsó cégek olyan megoldásokat fognak kínálni, ahol az alap sablonon kívül kevés egyediséget fogunk találni az oldalunkon, ezt pedig a vevő is észre fogja venni. A kevésbé professzionális kinézet azt az érzést adhatja, hogy nem nyújtunk minőségi szolgáltatást.
Egyedi webes megjelenés – webdesign
A design és a kinézet nemcsak a bútoroknál és az épületeknél elsődleges szempont, hanem a saját weboldalunknál is. Pár évvel ezelőtt a rózsaszín, kék és más színes oldalak voltak előtérben, mintákkal és aranyos díszítésekkel. Ezek azonban elavulttá váltak, és rossz érzést keltenek az emberben. Attól függetlenül, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást árulunk, letisztult és professzionális megjelenésre van szükségünk. A mai webdesign trendek a fehéret vagy más alapszíneken helyeznek előtérbe, de ez mindig világos szokott lenni. Lehet krémszín, halványzöld vagy halványkék is. Emellett fontos a láthatóság és a jól olvashatóság, így a betű színét is meg kell választani.
Amikor kinézetről beszélünk, nem mehetünk el afelett a tény felett, hogy 2020-ban a netes forgalmak több mint fele telefonokról származik. Ez azt jelenti, hogy, ha mobilbarát a nézhetünk, akkor sokkal több vevőt tudunk fogadni. Amennyiben csak a számítógépre van fejlesztve a weboldalunk, akkor a Google keresőmotorjai nem fogják a mi weboldalunkat ajánlani, emellett az emberek sem fogják élvezni az olvasást, így kevesebb időt fognak az oldalunkon tölteni, és hamarabb vissza fognak lépni, hogy egy másikat keressenek.
Keresőoptimalizálás
Ahhoz, hogy a weboldalunk a Google keresőjében minél előrébb kerüljön, és eljusson az olvasókhoz, elengedhetetlen fontossága van a keresőoptimalizálásnak. Ez röviden azt jelenti, hogy a Google elvárásai szerint alakítjuk a weboldalunkat, hogy az a felhasználóbarát legyen. Ilyen lehet a megfelelő kulcsszólista, ami ahhoz kell, hogy a termékeinket és szolgáltatásainkat tudjuk árulni. Attól függően, hogy mire fejlesztjük ki ezt a listát, akár 300 szót is összeírhatunk. Ezeknek nemcsak a menü szerkezetekben, hanem a cikkekben és a termékek leírásában is meg kell jelenniük úgy, hogy az a Google-t ne sértse. A menüszerkezet, vagyis a belső struktúra is elengedhetetlenül fontos.
A tartalom megírása a SEO szempontjából fontos. Olyan cikkeket kell készíteni, amiben megfelelő mennyiségű kulcsszó meghatározott helyen áll, és olyan linkek vannak beépítve, amik ahhoz járulnak hozzá, hogy a weboldalunk még feljebb kerüljön a Google listázásánál. A konkurencia elemzéséről sem szabad megfeledkezni, ezáltal látjuk, hogy ők milyen szavakat használnak, a gyakoriságukat, és ezáltal felvehetjük velük a versenyt. A prémium linképítés még 2019-ben is fontos volt, úgyhogy az idei évben sem fog változni. Ezek bár nem olcsók, de hatékonyak, viszont mindig bízzuk profira.
Tökéletes Facebook profil kialakítása és folyamatos posztolás
Magyarországon nem feledkezhetünk meg a Facebookról sem. A személyes profil mellett létre kell hozni egy olyan oldalt, amin a vállalkozásunk, vagy a cégünk szerepel. A tökéletes profilkép és borítókép méret hozzájárul, hogy első ránézésre is vonzza a potenciális vásárlókat. Egy folyamatosan működő és posztoló oldal napi 10.000 megtekintést is elérhet, amivel a weboldalunknak a látogatottságát is növeljük. A profilkép mindenképpen legyen látható és olvasható, annak ellenére, hogy kisebb ikonról van szó. A borítókép legyen színes, viszont ne túl erőteljes és, ha szavakat akarunk ráírni, akkor azok legyenek jól olvashatóak, és illeszkedjenek a cégünk arculatához.
A tökéletes facebook profilkép és borítókép méret mellett fontos az is, hogy napi rendszerességgel posztoljunk. Az új algoritmusok szerint a felhasználó barát élmények a legfontosabbak, így törekedjünk a barátságos megszólításra, és ösztönözzük reagálása az embereket. Ezt a like-okkal, emotikonokkal, hozzászólásokkal és megosztássokkal érhetjük el. Minél több ember reagál a posztunkra, annál több fogja látni azt.
Folyamatos tartalomkészítés, blogolás
A saját weboldal egyik elengedhetetlen menüpontja a blog. Ezen a részen hosszabb leírásokat készíthetünk az általunk árult termékekről, vagy szolgáltatásokról. A blogolás lényege, hogy megfelelő hosszúságú cikkeket építünk fel, és azokba olyan kulcsszavakat helyezünk el, amik folyamatosan a Google keresési sávjának az elején tartják a weboldalunkat. A cikkek általában 500 és 800 szó hosszúság között mozognak, nem érdemes ennél rövidebbet, vagy hosszabbat írni. A cikkeknek tartalmilag ki kell elégíteniük az olvasó kíváncsiságát és szükségletét. Építhetünk bele, és javasolt is, olyan linkeket, amik más cikkeinkre mutatnak, ezáltal az olvasó hosszabb ideig tartózkodik a weboldalunkon, ami a Google felé pozitív üzenetet küld, és még több embernek fogja megmutatni.
Fontos megjegyezni, hogy a cikkeknek mindig egyedinek kell lenniük, és rendszeresen meg kell jelenniük. Az információkat frissítsük, mivel sokan nem fogják elfogadni az öt évvel ezelőtt leírt pontokat, hiszen ennyi idő alatt már elavulhatott. Ne másoljunk máshonnan, főleg ne szó szerint, mivel a Google látni fogja, és megbünteti miatta a weboldalunkat. Adjunk pluszt és értéket az olvasónak, segítsünk neki kiválasztani egy terméket, vagy meséljünk az egyik szolgáltatásunkról.
Kapcsolatépítés
Végül, de nem utolsó sorban gondoljunk a kapcsolatépítésre, ami nélkül nem létezik sikeres weboldal. Ha beírunk a keresőbe valamit, akkor néhány tizedperc alatt találatok tízezrei jelennek meg. Olyan értéket kell nyújtanunk, ami miatt a vevő emlékezni fog ránk, ehhez pedig az üzleti kapcsolatokra van szükségünk. Ha a vásárlás pozitív élményt hagy maga után, akkor nagyobb esély van arra, hogy visszajöjjenek hozzánk. Fontos a levelező lista kialakítása, ahol értesítjük az akcióinkról és a legújabb ajánlatainkról a vásárlókat. Ezek a kapcsolatok aranyat érnek, azonban mindig vegyük figyelembe a legújabb jogi törvényeket is.
Kapcsolatépítéshez kereshetünk más cégeket is, akik kiegészítik a mi kínálatunkat. Ajánlhatjuk az ő termékeiket, ők pedig viszont a mieinket. A közös munkák még több vásárlóhoz fognak vezetni, és megfelelő szakmai kommunikációt eredményeznek. Ezeket a lépéseket betartva olyan saját weboldalt fogunk tudni elkészíteni, ami megfelel a Google igényeinek, és előre fogja vinni a vállalkozásunkat.
Szerző: Kovács András, weboldal készítéssel foglalkozó szakember. A creativesite.hu tulajdonosa és bloggere.
webdesign seo social
Amivel manapság nem találkozunk az interneten, az mások szerint nem is létezik. Legyen szó kis vállalkozásról, vagy a nagyobb cégekről, kötelezővé vált, hogy a világhálón is lehessen róluk olvasni, sok esetben megrendelni az árusítani kívánt termékeiket. Az cég arculata mindennél fontosabb, ezzel fog először találkozni a potenciális vevő, és a másodperc tört része alatt fognak megítélni minket is. Azonban, mielőtt a saját weboldal mellett döntünk, meg kell határozni a pontos célunkat.
Pontos üzleti célok meghatározása
Emellett a pontos üzleti célok meghatározásához tartozik az is, hogy eldöntjük, mennyit fogunk költeni a céges weboldalunkra. Bár az internet több ingyenes lehetőséget is kínál, ha jól akarunk járni hosszú távon, akkor ezeket messziről elkerüljük. Ha nincs befektethető összegünk egy saját domainre saját tárhellyel, akkor ne is kezdjünk bele a weboldalgyártásba. Inkább válasszuk az olcsóbb blogolást, az is professzionálisabban fogsz kinézni, mint egy rosszul felépített weboldal. Emellett az olcsó cégek olyan megoldásokat fognak kínálni, ahol az alap sablonon kívül kevés egyediséget fogunk találni az oldalunkon, ezt pedig a vevő is észre fogja venni. A kevésbé professzionális kinézet azt az érzést adhatja, hogy nem nyújtunk minőségi szolgáltatást.
Egyedi webes megjelenés – webdesign
A design és a kinézet nemcsak a bútoroknál és az épületeknél elsődleges szempont, hanem a saját weboldalunknál is. Pár évvel ezelőtt a rózsaszín, kék és más színes oldalak voltak előtérben, mintákkal és aranyos díszítésekkel. Ezek azonban elavulttá váltak, és rossz érzést keltenek az emberben. Attól függetlenül, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást árulunk, letisztult és professzionális megjelenésre van szükségünk. A mai webdesign trendek a fehéret vagy más alapszíneken helyeznek előtérbe, de ez mindig világos szokott lenni. Lehet krémszín, halványzöld vagy halványkék is. Emellett fontos a láthatóság és a jól olvashatóság, így a betű színét is meg kell választani.
Amikor kinézetről beszélünk, nem mehetünk el afelett a tény felett, hogy 2020-ban a netes forgalmak több mint fele telefonokról származik. Ez azt jelenti, hogy, ha mobilbarát a nézhetünk, akkor sokkal több vevőt tudunk fogadni. Amennyiben csak a számítógépre van fejlesztve a weboldalunk, akkor a Google keresőmotorjai nem fogják a mi weboldalunkat ajánlani, emellett az emberek sem fogják élvezni az olvasást, így kevesebb időt fognak az oldalunkon tölteni, és hamarabb vissza fognak lépni, hogy egy másikat keressenek.
Keresőoptimalizálás
Ahhoz, hogy a weboldalunk a Google keresőjében minél előrébb kerüljön, és eljusson az olvasókhoz, elengedhetetlen fontossága van a keresőoptimalizálásnak. Ez röviden azt jelenti, hogy a Google elvárásai szerint alakítjuk a weboldalunkat, hogy az a felhasználóbarát legyen. Ilyen lehet a megfelelő kulcsszólista, ami ahhoz kell, hogy a termékeinket és szolgáltatásainkat tudjuk árulni. Attól függően, hogy mire fejlesztjük ki ezt a listát, akár 300 szót is összeírhatunk. Ezeknek nemcsak a menü szerkezetekben, hanem a cikkekben és a termékek leírásában is meg kell jelenniük úgy, hogy az a Google-t ne sértse. A menüszerkezet, vagyis a belső struktúra is elengedhetetlenül fontos.
A tartalom megírása a SEO szempontjából fontos. Olyan cikkeket kell készíteni, amiben megfelelő mennyiségű kulcsszó meghatározott helyen áll, és olyan linkek vannak beépítve, amik ahhoz járulnak hozzá, hogy a weboldalunk még feljebb kerüljön a Google listázásánál. A konkurencia elemzéséről sem szabad megfeledkezni, ezáltal látjuk, hogy ők milyen szavakat használnak, a gyakoriságukat, és ezáltal felvehetjük velük a versenyt. A prémium linképítés még 2019-ben is fontos volt, úgyhogy az idei évben sem fog változni. Ezek bár nem olcsók, de hatékonyak, viszont mindig bízzuk profira.
Tökéletes Facebook profil kialakítása és folyamatos posztolás
Magyarországon nem feledkezhetünk meg a Facebookról sem. A személyes profil mellett létre kell hozni egy olyan oldalt, amin a vállalkozásunk, vagy a cégünk szerepel. A tökéletes profilkép és borítókép méret hozzájárul, hogy első ránézésre is vonzza a potenciális vásárlókat. Egy folyamatosan működő és posztoló oldal napi 10.000 megtekintést is elérhet, amivel a weboldalunknak a látogatottságát is növeljük. A profilkép mindenképpen legyen látható és olvasható, annak ellenére, hogy kisebb ikonról van szó. A borítókép legyen színes, viszont ne túl erőteljes és, ha szavakat akarunk ráírni, akkor azok legyenek jól olvashatóak, és illeszkedjenek a cégünk arculatához.
A tökéletes facebook profilkép és borítókép méret mellett fontos az is, hogy napi rendszerességgel posztoljunk. Az új algoritmusok szerint a felhasználó barát élmények a legfontosabbak, így törekedjünk a barátságos megszólításra, és ösztönözzük reagálása az embereket. Ezt a like-okkal, emotikonokkal, hozzászólásokkal és megosztássokkal érhetjük el. Minél több ember reagál a posztunkra, annál több fogja látni azt.
Folyamatos tartalomkészítés, blogolás
A saját weboldal egyik elengedhetetlen menüpontja a blog. Ezen a részen hosszabb leírásokat készíthetünk az általunk árult termékekről, vagy szolgáltatásokról. A blogolás lényege, hogy megfelelő hosszúságú cikkeket építünk fel, és azokba olyan kulcsszavakat helyezünk el, amik folyamatosan a Google keresési sávjának az elején tartják a weboldalunkat. A cikkek általában 500 és 800 szó hosszúság között mozognak, nem érdemes ennél rövidebbet, vagy hosszabbat írni. A cikkeknek tartalmilag ki kell elégíteniük az olvasó kíváncsiságát és szükségletét. Építhetünk bele, és javasolt is, olyan linkeket, amik más cikkeinkre mutatnak, ezáltal az olvasó hosszabb ideig tartózkodik a weboldalunkon, ami a Google felé pozitív üzenetet küld, és még több embernek fogja megmutatni.
Fontos megjegyezni, hogy a cikkeknek mindig egyedinek kell lenniük, és rendszeresen meg kell jelenniük. Az információkat frissítsük, mivel sokan nem fogják elfogadni az öt évvel ezelőtt leírt pontokat, hiszen ennyi idő alatt már elavulhatott. Ne másoljunk máshonnan, főleg ne szó szerint, mivel a Google látni fogja, és megbünteti miatta a weboldalunkat. Adjunk pluszt és értéket az olvasónak, segítsünk neki kiválasztani egy terméket, vagy meséljünk az egyik szolgáltatásunkról.
Kapcsolatépítés
Végül, de nem utolsó sorban gondoljunk a kapcsolatépítésre, ami nélkül nem létezik sikeres weboldal. Ha beírunk a keresőbe valamit, akkor néhány tizedperc alatt találatok tízezrei jelennek meg. Olyan értéket kell nyújtanunk, ami miatt a vevő emlékezni fog ránk, ehhez pedig az üzleti kapcsolatokra van szükségünk. Ha a vásárlás pozitív élményt hagy maga után, akkor nagyobb esély van arra, hogy visszajöjjenek hozzánk. Fontos a levelező lista kialakítása, ahol értesítjük az akcióinkról és a legújabb ajánlatainkról a vásárlókat. Ezek a kapcsolatok aranyat érnek, azonban mindig vegyük figyelembe a legújabb jogi törvényeket is.
Kapcsolatépítéshez kereshetünk más cégeket is, akik kiegészítik a mi kínálatunkat. Ajánlhatjuk az ő termékeiket, ők pedig viszont a mieinket. A közös munkák még több vásárlóhoz fognak vezetni, és megfelelő szakmai kommunikációt eredményeznek. Ezeket a lépéseket betartva olyan saját weboldalt fogunk tudni elkészíteni, ami megfelel a Google igényeinek, és előre fogja vinni a vállalkozásunkat.
Szerző: Kovács András, weboldal készítéssel foglalkozó szakember. A creativesite.hu tulajdonosa és bloggere.