Miért linkelünk szerkesztés alatt álló weblapokra?
Bizonyos szempontból furcsának tűnhet, hogy olyan oldalakra mutató linkek is találhatók honlapunkon, amelyeket még csak éppen hogy elkezdtünk felépíteni, vagy még csak tervbe lett véve a létrehozásuk.
A weblapok kora
A Google kereső algoritmusát folyamatosan változtatja. Az egyik ilyen algoritmusváltáskor került be a figyelt tényezők közé a weblapok „életkora”. Amikor létrehozunk egy új weblapot, egy rövid időre – amikor észreveszi a Google – előkelő helyezést kap az oldal a találati listán, majd egy néhány hónapra úgy tűnhet, hogy teljesen figyelmen kívül hagyja a kereső oldalunkat. Majd e korosodást követően (angolul ezt az időszakot szokás sandbox-nak is nevezni) szép lassan elfoglalja az őt valójában megillető helyezést a weblapok rangsorában.
Ez az algoritmus is a keresők megtévesztésére létrehozott spam oldalak kiszűrését szolgálja.
Weblapok regisztrálása helyett linkek
Korábban szokás volt a létrehozott új weblapokat regisztrálni a keresőkben. Mára ennek gyakorlatilag semmi jelentősége sincs, hiszen minden kereső úgy működik, hogy a más oldalakról mutató hivatkozásokat – linkeket – követve veszi fel indexébe az egyes oldalakat. Ezek a linkek egy-egy szavazatot is jelentenek az adott oldalra, ezért kiemelt jelentőséggel bírnak a kereső marketing szempontjából. A linkgyűjtésről további információkat is olvashat a Link gyűjtés 1x1-e című cikkünkben.
Kereső marketing
A honlapunkon elhelyezett, félkész vagy még csak ötlet szintjén létező honlapokra mutató linkek kereső marketing stratégiánk részét képezik. A linkeket követve a Google és a többi kereső észreveszi az új weblapokat, beindexeli, rögzíti a „korukat”, a fejlesztés miatti folyamatos változtatásokat is rögzíti – ami jó pontnak számít, hiszen azt az üzenetet sugározza, hogy foglalkozunk a honlappal, naprakészen tartjuk.
Bizonyos szempontból furcsának tűnhet, hogy olyan oldalakra mutató linkek is találhatók honlapunkon, amelyeket még csak éppen hogy elkezdtünk felépíteni, vagy még csak tervbe lett véve a létrehozásuk.
A weblapok kora
A Google kereső algoritmusát folyamatosan változtatja. Az egyik ilyen algoritmusváltáskor került be a figyelt tényezők közé a weblapok „életkora”. Amikor létrehozunk egy új weblapot, egy rövid időre – amikor észreveszi a Google – előkelő helyezést kap az oldal a találati listán, majd egy néhány hónapra úgy tűnhet, hogy teljesen figyelmen kívül hagyja a kereső oldalunkat. Majd e korosodást követően (angolul ezt az időszakot szokás sandbox-nak is nevezni) szép lassan elfoglalja az őt valójában megillető helyezést a weblapok rangsorában.
Ez az algoritmus is a keresők megtévesztésére létrehozott spam oldalak kiszűrését szolgálja.
Weblapok regisztrálása helyett linkek
Korábban szokás volt a létrehozott új weblapokat regisztrálni a keresőkben. Mára ennek gyakorlatilag semmi jelentősége sincs, hiszen minden kereső úgy működik, hogy a más oldalakról mutató hivatkozásokat – linkeket – követve veszi fel indexébe az egyes oldalakat. Ezek a linkek egy-egy szavazatot is jelentenek az adott oldalra, ezért kiemelt jelentőséggel bírnak a kereső marketing szempontjából. A linkgyűjtésről további információkat is olvashat a Link gyűjtés 1x1-e című cikkünkben.
Kereső marketing
A honlapunkon elhelyezett, félkész vagy még csak ötlet szintjén létező honlapokra mutató linkek kereső marketing stratégiánk részét képezik. A linkeket követve a Google és a többi kereső észreveszi az új weblapokat, beindexeli, rögzíti a „korukat”, a fejlesztés miatti folyamatos változtatásokat is rögzíti – ami jó pontnak számít, hiszen azt az üzenetet sugározza, hogy foglalkozunk a honlappal, naprakészen tartjuk.
Tartalmi kategóriák: