Bármilyen marketing anyagnál, de a weboldalaknál különösen, kiemelt jelentőséggel bír a cím. A weboldal címe fog megjelenni a keresők találati lapján. Hiába kerülünk fel az első oldalra, ha a cím nem elég vonzó ahhoz, hogy az emberek rákattintsanak, nem lesz hasznunk belőle. A keresőoptimalizálás és a kereső marketing eredményességét döntő mértékben befolyásolja egy-egy jól eltalált cím.
A címnek a keresőoptimalizálás alapelvei szerint tartalmaznia kell az adott oldal kulcsszavát, kulcs kifejezését (esetleg többet is). Mint ahogy ebben a cikkben a címsor képezi mondanivalóm középpontját, ezért foglaltam bele a címbe is.
Természetesen nem csak egy alapelv érvényesülhet egy címben, hanem egyszerre több is. Az érzelmekre ható címek tehetnek fel kérdéseket is. Minden jó cím kecsegtet valamilyen előnnyel, amiért érdemes tovább olvasnunk. Valójában minél több alapelvet meg tudunk valósítani egyetlen cím megfogalmazásakor, általában annál jobb eredményre számíthatunk.
Lássuk akkor a 7 tanácsot, és néhány példát rájuk:
1. Utaljon valamilyen előnyre
Három tipp és egy ráadás, ahogyan reklámozhatja magát
Szeretne jelentős jövedelemre szert tenni szabadúszó szövegíróként?
2. Hasson az érzelmekre
10 módja annak, hogy időt nyerjen álmai megvalósításához
Elege van abból, hogy weblapja nem termel bevételt?
Óvakodjon a szélhámosoktól, különösen nyaralás közben
3. Legyenek benne számok, vagy konkrét tények
Hogyan szereztem 6312 új látogatót egyetlen nap alatt?
10 erőteljes taktika a hitelkártya társaságok ellen
4. Tegyen fel egy kérdést
Valóban szükség van a kulcsszavakra a címsorban?
A blog írás kidobott idő?
5. Fogalmazzon meg egy irreális ígéretet
Idegennyelv tanulás egyetlen óra alatt
Ne felejtsen el semmit soha többé
6. Tegyen egy szokatlan vagy vitatott kijelentést
Miért nem eredményesek a nyelvórák? Fele annyi órával hogyan duplázhatjuk meg tanulási tempónkat
Gerinctelen blogger vagy?
Mikor kell újra és újra ismételni magad, és mindent kétszer elmondani?
7. Ajánljon fel egy ritka vagy egyedi lehetőséget
Kevesek által ismert blog design alapelvek
Amit a saját cégemben megtanultam: hogyan építsünk fel egy ügyfélkapcsolat kezelő rendszert
Biztos vagyok benne, hogy ezek a tanácsok szinte minden marketing szakkönyvben is megtalálhatóak, de remélem a fenti példák segítettek az alapelvek pontosabb megértésében. Természetesen szívesen veszek bármilyen ötletet, kiegészítést, bírálatot vagy kérdést a témával kapcsolatban.
Még egy nagyon jól használható linket szeretnék ajánlani a magyar és az angol Wikipédiából: érzelmek, és még bővebben: List of emotions
Bármilyen marketing anyagnál, de a weboldalaknál különösen, kiemelt jelentőséggel bír a cím. A weboldal címe fog megjelenni a keresők találati lapján. Hiába kerülünk fel az első oldalra, ha a cím nem elég vonzó ahhoz, hogy az emberek rákattintsanak, nem lesz hasznunk belőle. A keresőoptimalizálás és a kereső marketing eredményességét döntő mértékben befolyásolja egy-egy jól eltalált cím.
A címnek a keresőoptimalizálás alapelvei szerint tartalmaznia kell az adott oldal kulcsszavát, kulcs kifejezését (esetleg többet is). Mint ahogy ebben a cikkben a címsor képezi mondanivalóm középpontját, ezért foglaltam bele a címbe is.
Természetesen nem csak egy alapelv érvényesülhet egy címben, hanem egyszerre több is. Az érzelmekre ható címek tehetnek fel kérdéseket is. Minden jó cím kecsegtet valamilyen előnnyel, amiért érdemes tovább olvasnunk. Valójában minél több alapelvet meg tudunk valósítani egyetlen cím megfogalmazásakor, általában annál jobb eredményre számíthatunk.
Lássuk akkor a 7 tanácsot, és néhány példát rájuk:
1. Utaljon valamilyen előnyre
2. Hasson az érzelmekre
3. Legyenek benne számok, vagy konkrét tények
4. Tegyen fel egy kérdést
5. Fogalmazzon meg egy irreális ígéretet
6. Tegyen egy szokatlan vagy vitatott kijelentést
7. Ajánljon fel egy ritka vagy egyedi lehetőséget
Biztos vagyok benne, hogy ezek a tanácsok szinte minden marketing szakkönyvben is megtalálhatóak, de remélem a fenti példák segítettek az alapelvek pontosabb megértésében. Természetesen szívesen veszek bármilyen ötletet, kiegészítést, bírálatot vagy kérdést a témával kapcsolatban.
Még egy nagyon jól használható linket szeretnék ajánlani a magyar és az angol Wikipédiából: érzelmek, és még bővebben: List of emotions
Tartalmi kategóriák: