Ha valaki belemélyed a kereső marketing témájába, előbb vagy utóbb találkozik az AdWords elnevezéssel. Tekintsük át a témával kapcsolatos alapismereteket.
Az AdWords annak a kattintás alapú fizetős hirdetési rendszernek az elnevezése, amit a Google kereső találati oldalain, valamint partnerei weblapjain a hirdetések számára fenntartott helyeken jelenít meg.
Az Internet marketing világában hosszútávon a kereső optimalizálás biztosítja a legjobb eredményeket. A kereső optimalizálás célja, hogy egy adott kereső kifejezésre a mi oldalunk szerepeljen a legelső helyen a keresők találati oldalain. A Fabio.hu weblap sok olvasnivalót kínál a kereső optimalizálás témájában.
Az a probléma a kereső optimalizálással, hogy elég komplikált feladat, és sokszor két-három vagy akár kilenc hónap is eltelik, mire valami eredményét láthatjuk fáradozásainknak. Ez nagyon hosszú idő, így elég kézenfekvő, hogy a kereső programok készítői egy gyors eredményt hozó megoldással siettek segítségünkre, ami mellesleg számukra (is) biztos bevételi forrást jelent.
A megoldás a kattintás alapú hirdetés (Pay-Per-Click: PPC). Amíg a kereső optimalizálás eredményeire várunk, fizetett hirdetéseket helyezhetünk el a keresők találati oldalain, így azonnali megjelenésre és látogatókra tehetünk szert. A megoldás hátránya, hogy minden látogatóért (a hirdetésünkre történt kattintásért) fizetnünk kell, ezért folyamatosan figyelemmel kell kísérnünk befektetésünk megtérülését.
Az AdWords a Google által készített kattintás alapú hirdetési rendszer neve. Sokak véleménye szerint az egyik legjobb ilyen rendszer. Regisztrálni kell magunkat a Google AdWords programba. Készítenünk kell egy rövid hirdetést, ami a weblapunkra mutat, meg kell adni a bankkártyánk számát, és gyakorlatilag már működik is a hirdetésünk. Minden alkalommal, ha valaki a mi hirdetésünkre kattint, a Google felszámít nekünk egy összeget, amivel havonta, vagy 50 dolláronként megterheli a bankszámlánkat. Ezen kívül még a hirdetési helyekért tudunk licitálni, ami egy külön téma, de nagyjából így működik a folyamat a Google AdWords hirdetések esetén.
Van néhány árnyoldala is a Google AdWords hirdetéseknek. Ami számomra a legtöbb fejfájást okozza, az a hirdetések mérete. Nagyon szűk keretek közé vagyunk szorítva, ami a hirdetésben megjeleníthető betűk számát illeti, így nem könnyű jó hatásfokú hirdetést írni. A fals kattintások (un. click fraud) a másik terület, ami sokakat aggodalommal tölt el. Tényként kell elfogadnunk, hogy a kattintások egy bizonyos százaléka megkérdőjelezhető. Ezért is érdemes a normál találati eredmények között jól szerepelni, ami hosszútávon nagyon hatékony, bár jelentős befektetést igényel, de erről a kereső optimalizálás témakörében írt cikkeinkben bővebben is olvashat.
Mindent összevetve azonban a Google AdWords az egyik legjobban használható hirdetési rendszernek bizonyult számomra. Sokan szeretik, és vannak, akik ki nem állhatják. Mindenkit arra bátorítok, hogy próbálja ki az AdWords hirdetési rendszert, és saját tapasztalatai alapján alkosson ítéletet.
Ha valaki belemélyed a kereső marketing témájába, előbb vagy utóbb találkozik az AdWords elnevezéssel. Tekintsük át a témával kapcsolatos alapismereteket.
Az AdWords annak a kattintás alapú fizetős hirdetési rendszernek az elnevezése, amit a Google kereső találati oldalain, valamint partnerei weblapjain a hirdetések számára fenntartott helyeken jelenít meg.
Az Internet marketing világában hosszútávon a kereső optimalizálás biztosítja a legjobb eredményeket. A kereső optimalizálás célja, hogy egy adott kereső kifejezésre a mi oldalunk szerepeljen a legelső helyen a keresők találati oldalain. A Fabio.hu weblap sok olvasnivalót kínál a kereső optimalizálás témájában.
Az a probléma a kereső optimalizálással, hogy elég komplikált feladat, és sokszor két-három vagy akár kilenc hónap is eltelik, mire valami eredményét láthatjuk fáradozásainknak. Ez nagyon hosszú idő, így elég kézenfekvő, hogy a kereső programok készítői egy gyors eredményt hozó megoldással siettek segítségünkre, ami mellesleg számukra (is) biztos bevételi forrást jelent.
A megoldás a kattintás alapú hirdetés (Pay-Per-Click: PPC). Amíg a kereső optimalizálás eredményeire várunk, fizetett hirdetéseket helyezhetünk el a keresők találati oldalain, így azonnali megjelenésre és látogatókra tehetünk szert. A megoldás hátránya, hogy minden látogatóért (a hirdetésünkre történt kattintásért) fizetnünk kell, ezért folyamatosan figyelemmel kell kísérnünk befektetésünk megtérülését.
Az AdWords a Google által készített kattintás alapú hirdetési rendszer neve. Sokak véleménye szerint az egyik legjobb ilyen rendszer. Regisztrálni kell magunkat a Google AdWords programba. Készítenünk kell egy rövid hirdetést, ami a weblapunkra mutat, meg kell adni a bankkártyánk számát, és gyakorlatilag már működik is a hirdetésünk. Minden alkalommal, ha valaki a mi hirdetésünkre kattint, a Google felszámít nekünk egy összeget, amivel havonta, vagy 50 dolláronként megterheli a bankszámlánkat. Ezen kívül még a hirdetési helyekért tudunk licitálni, ami egy külön téma, de nagyjából így működik a folyamat a Google AdWords hirdetések esetén.
Van néhány árnyoldala is a Google AdWords hirdetéseknek. Ami számomra a legtöbb fejfájást okozza, az a hirdetések mérete. Nagyon szűk keretek közé vagyunk szorítva, ami a hirdetésben megjeleníthető betűk számát illeti, így nem könnyű jó hatásfokú hirdetést írni. A fals kattintások (un. click fraud) a másik terület, ami sokakat aggodalommal tölt el. Tényként kell elfogadnunk, hogy a kattintások egy bizonyos százaléka megkérdőjelezhető. Ezért is érdemes a normál találati eredmények között jól szerepelni, ami hosszútávon nagyon hatékony, bár jelentős befektetést igényel, de erről a kereső optimalizálás témakörében írt cikkeinkben bővebben is olvashat.
Mindent összevetve azonban a Google AdWords az egyik legjobban használható hirdetési rendszernek bizonyult számomra. Sokan szeretik, és vannak, akik ki nem állhatják. Mindenkit arra bátorítok, hogy próbálja ki az AdWords hirdetési rendszert, és saját tapasztalatai alapján alkosson ítéletet.
Tartalmi kategóriák: